Kümme-viisi,-kuidas-stressi-vähendada

Kui oled oma keha kurnanud igasuguste rahustavate lõhnaküünaldega ning proovinud kõiki joogaasendeid, kuid sellele vaatamata oled ikka stressis, oleks ehk aeg proovida midagi uut.

1. Õpi ära hingamistehnika Bo-Tau

See tehnika aitab stressikoormat vähendada kopsude abil. Kui oleme ärevuses, siis hingame kiiremini. See vähendab rahustavat süsinikdioksiidi veres, suurendades stressi. Selle ainulaadse tehnika abil võib langetada oma hingetõmbeid keskmisest 12–14 minutis alla isegi vaid kolmele tõmbele minutis – sisse hingamine viis sekundit, hoida viie sekundi jagu, väljahingamine kümme sekundit. See tegevus aeglustab südame tööd ja suurendab rahustavate aju alfalainete tootmist.

2. Joo tass rohelist teed

Hiina eksperdid on avastanud, et rohelises tees leiduvad polüfenoolid vähendavad stressi kahjulikku mõju ajus, samal ajal suurendades rahustavate ühendite taset kehas. Parima tulemuse saamiseks soovitatakse kasutada lahtisi teelehti läbipaistvas teekannus, et näha ilusaid mustreid ja liikumist, kui lehed lahti rulluvad.

stress

3. Võta sisse kuldjuurt

Seda serotoniinirohket ravimtaime on kasutatud tänu tema pingest vabastavatele omadustele nii külmas Siberis kui ka kosmoseavarustes. Hiljutistel katsetel Rootsis Uppsala Ülikoolis on tõestatud, et kuldjuur alandab kortisoolitaset ja tõstab keskendumisvõimet isegi neil, kellel on diagnoositud läbipõlemine.

Kuldjuur imendub kiiremini, kui võtta seda koos seedimist soodustavate ravimtaimedega. Hea nipp on neelata kuldjuurekapsleid toitudega, mis sisaldavad musta või Cayenne’i pipart või teisi bioaktivaatoreid.

4. Ole füüsilises kontaktis

Zürichi Ülikooli andmetel aitab 10 minutit mis tahes füüsilist kontakti teise inimesega madaldada stressihormoone. Tulemus arvatakse olevat seoses rahustava hormooni oksüdotsiini tasemega, mis tõuseb, kui me oleme kellegagi füüsilises kontaktis. Katsete põhjal annavad kallistamine, suudlemine või käest kinni hoidmine sama tulemuse, mis pea- või kaelamassaaž.

Füüsiline kontakt stress

5. Jälgi oma kaalu

Mida rohkem rasva kehas on, seda enam mõjutab stress sind vaimselt. Stressi käigus vabanev hormoon kortisool mõjutab seda aju osa, mida aju kasutab arutlemiseks, mis omakorda põhjustab muutusi käitumises. Mida rohkem on inimeses rasva, seda rohkem toodab tema keha kortisooli ning seda hullemini mõjutab see mõtteid.

6. Näri nätsu

Teadlased on avastanud, et nätsu närimine madaldab kortisoolitaset ja vähendab ärevustunnet. Arvatakse, et närimine stimuleerib meid vaimselt, lastes meil paremini stressiga toime tulla. Asi võib olla ka selles, et närimine meenutab meile rahustavaid aegu, näiteks söögiaegu. Mida kiiremini närid, seda rahustavam see on.

7. Kõnni aeglasemalt

See sisu on nähtav VIP kliendile