Miks on hommikusöök eluliselt tähtis?

Oled sa hommikul kodust lahkunud ilma söömata? Olgu siis vabanduseks kiire elutempo, isutus või hoopis uut tüüpi imedieet. Tegelikult on hommikusöök päeva kõige tähtsam toidukord!

Miks peaksid kindlasti hommikul sööma?

– Pärast ööund on su keha olnud ilma toiduta päris pikka aega. Kui jätad söömata lisaks sellele ka hommikusöögi, pikeneb see aeg veelgi ning organism võib minna stressiseisundisse. Kui eesmärgiks kaalulangetamine, siis liiga suures stressis kehaga on seda palju raskem saavutada.

– On leitud, et korralik hommikusöök aitab parandada keskendumisvõimet, võimet lahendada probleeme, mõtlemist, mälu ja isegi tuju. Su mõte liigub kiiremini ja teravamalt!

– Paljud usuvad, et hommikuti mitte söömine aitab kaalu langetada. Tegelikult põhjustab ärajäetud hommikusöök hoopis hilisemat ülesöömist. Näljasena kaotad sa reeglina kontrolli toidu koguste üle ja ei lõpeta söömist ennem, kui oled juba tarbinud liiga palju. Lihtsam on kaalu ja isusid kontrolli all hoida süües päeva jooksul regulaarselt ja väiksemate portsjonite kaupa.

Mida siis hommikuti süüa?

See, mida sa hommikul sööd või ei söö, määrab suuresti ära selle, kuidas sa ennast päeval tunned. Kas siis pidevalt näljasena, meeletu magusaisuga või hoopis täiskõhuga terve päeva jooksul.

Kui tarbid hommikul korraliku hommikusöögi, mis sisaldab piisavalt nii valke, rasvu kui ka aeglasemalt imenduvaid süsivesikuid püsib kõht pikemat aega täis.

– Valku hommikusöögiks leiad munast, piimast, kodujuustust või näiteks singist.

– Hea süsivesikuportsjoni moodustavad seemneleib, erinevad pudrud (näiteks kaerahelbepuder) või puuviljad (pirnid, õunad, apelsinid).

– Rasvu saad munadest, seemneleivast, erinevatest kasulikest õlidest (külmpress oliiviõlid, linaseemneõlid), pähklitest.

Hea ja kasuliku hommikusöögi moodustavad näiteks muna seemneleivaga, kõrvale kurgi-tomati salat koos külmpress oliivõlikastmega või kaerahelbepuder pähklitega, kõrvale natukene 4% kodujuustu ja üks puuvili.

Hommikuti väldi suures koguses lihtsuhkruid (erinevad suhkrurikkad hommikusöögihelbed, saiakesed, koogid). Hetkeks on enesetunne väga hea, kuid mõne aja pärast on kõht jälle tühi ja haarad uue snäki järele.

Kasuta neid nõuandeid ja ma olen kindel, et sa tunned erinevust. Sinu päevad muutuvad reipamaks ja tegusamaks!

Heikki Mägi
kaalustalla.ee peatreener

Foto: sxc.hu