Sügise päikeseline pool

Samamoodi nagu muutuvad aastaajad muutuvad nendega koos ka meie toidueelistused. Isegi kõige tervislikumalt toituvad purikad meie seast ei tunne sügisel näiteks salatist erilist rõõmu. Siiski- see, et me tahame talve saabudes teistsugust toitu ei tähenda, et see peab olema ebatervislik ja andma juurde teab mitu kilo. Tõsi on hoopis, et sügissaadused on hoopiski väga head meie tervisele- kas teadsid et kõrvits kaitseb vähi eest ja mõned seened hoiavad eemal külmetusi, grippi ja südameatakke? Siin on väike valik mida sügisel lauale panna.

Kui loed kui tervistavad need on siis tõenäoliselt lisad nad ilma pikema mõtlemiseta oma menüüsse. Sama käib ka kehalise aktiivsuse kohta. Tõesti- ilm on jahe, vahele tuleb natuke vihma ning tuult ja see kisub tuju nulli. Sa ei saa sügist vältida aga saad sellest enda jaoks häid toite ja lahedaid tegemisi välja noppida!

Sügissaaduste ajal on loodus sättinud nii, et inimene saaks oma immuunsüsteemile vajaliku kätte sügisestest viljadest. Õunad,
pähklid, päevalilleseemned, kapsad, tomatid, kabatšokid ja teised
saadused on justkui sinu kehale loodud. Õpi uusi retsepte ja naudi häid
roogasid.

Kõrvitsast rääkides mõtled kahtlemata tigeda näoga helendavast kõrvitsavrakist mille söömine ei tule nagu mõttessegi. Samas mujal maailmas on nad einelaual väga populaarsed. Kõrvitsad on lausa tervisest pungil ja teatavasti vähendavad nad vähiohtu – eriti head on nad suitsetajatele kuna eriti arvatakse võitlevat kopsuvähi rindel. Paljud uuringud näitavad, et ka kõrvitsaseemned on vähivastase toimega kuna nad hoiavad eemal viiruste ja vähki põhjustavate kemikaalide aktiveerumist seedetraktis. Kõrvitsaliha oranž värv on täis kartenoide mis võitlevad vabade radikaalidega- vähki tekitavate osakestega meie kehas mis on sinna sattunud reostuse, suitsetamise ja ebatervisliku toiduga.

Kõrvits ja immuunsüsteem

Paljud uuringud näitavad, et ka kõrvitsaseemned on vähivastase toimega kuna nad hoiavad eemal viiruste ja vähki põhjustavate kemikaalide aktiveerumist seedetraktis.

 

Õunu on seostatud hea tervisega juba sajandeid ja nagu tänapäevased uuringud näitavad siis põhjusega. Nad on head südamele, asendamatud dieettoiduna ja võitlevad külmetuste, viiruste ja vähiga. Õun on super toit ka diabeetikutele kuna neis sisalduv naturaalne suhkur vabaneb väga aegamööda vereringesse ja hoiab su veresuhkru taseme hästi balansseerituna – samas tundub kõht kauem täis olevat. Õunte söömine vähendab ka kolesterooli – üht suurimat südamehaiguse põhjust. Neid on parim süüa just sügisel kuna inimestel, kes seda tarbivad, on vähem külmetushaigusi ja ülemiste hingamisteede viirusi. See on osaliselt suure C-vitamiini sisalduse teene. Keskmine õun sisaldab umbes 25 protsenti sinu päevasest c vitamiini vajadusest. Juba meie vanavanaemad teadsid, et sügisene õun hoiab arsti eemal!

Seeni on aegu idas kummardatud ja huvi nende vastu ei paista vaibuvat. Jaapanis on näiteks asutatud lausa seente uurimise instituut. Enamus seeni on head B- vitamiini, seleeni ja raua allikad. Samuti neutraliseerivad nad vabu radikaale sinu kehas, mis on muidu suured tervise vaenlased ja on kõvad antioksüdandid – mõned isegi võimekamad kui porgandid, oad ja tomatid. Pealegi sisaldavad nad antioksüdante mis ei hävine küpsetades.

Küüslauk on sinu tervisele lausa lahutamatu kaaslane tänu oma naturaalsetele antibiootikumidele ja see, et ta annab meestele palju seksuaalseid eeliseid on ju ka ammu teada- vereringe paraneb ja erektsioon püsib pikemalt.

Enamus meist vajab külmematel kuudel rohkem proteiini ja soojust genereerivaid toiduaineid – isegi pipraid nagu cayenne ja chilli, mis hoiavad vere ja energia liikumises.

Toidulisandid võivad sel aastaajal kindlasti kasuks tulla. Õigeid vitamiine lisades ei pruugi sa üles korjata kõiki viiruseid mis praegu ringi luusivad. C ja E vitamiini võtmine koos seleeni ja tsingiga aitavad mürke väljutada, samas kui erinevad juurkad toniseerivad.
sügisene Detox toidulisandid tervis

 

Sügisene Detox :

Väldi paar nädalat suhkurt, jahu ja koort ja võid tunda end kergema ja energiast pakatavamana. Kuna on jahedam, siis vajame sinna juurde rohkem liikumist ja sauna või auru, et kõik toksiinid välja higistada. Regulaarne higistamine on tervisele väga oluline.

Valmistu külmaks aastaajaks. Kogu oma kütet ja energiat, hinga ja harjuta nagu sa peaksid. Hiina meditsiinison sügisel fookuses kopsud ja hingamine. Proovi taimset auru teha (münt, kummel, sidrun) ja hinga seda sisse.Puhka, kuna peagi kulutad suurema hulga energiat tulemas olevale peohooajale. Talvemasendus tuleb osaliselt seetõttu, et kogu energia on enneaegselt läbi põletatud – hoia seda!  Aastaaegadega sobitumine ja ühte sammu käimine on sinu tervisele vajalik!

Kehaline aktiivsus on ikka veel sama vajalik kui ükskõik, mis aastaajal. Ilma külmenedes on venitamine isegi rohkem oluline kui varem. Jooga ja ja teised painduvust parandavad harjutused aitavad püsida vormis ja toetavad immuunsüsteemi ja vereringlust. Terve keha jääb harva haigeks!

                   Mida siis sügisel õues teha?

See sisu on nähtav VIP kliendile