Tervis - Taimetoitlane, vaata ette!

Allikas: kaalustalla.ee Fotod: sxc.hu

Täna kirjutan mõne sõnaga taimetoitlusest. On ju tegemist üha populaarsust koguva trendiga. Taimetoitlusest kui sellisest on kirjutatud pikemalt palju, seepärast kirjeldangi just pigem sellega kaasnevaid ohtusid.

Enne kui kaalud üle minna täielikule taimetoitlusele, loe läbi järgnev tekst.

Pärast pikki aastaid katsetusi leiti, et esiteks põhjustab taimetoitlus karnitiini, tauriini ja karnosiini puudust organismis. Inimesed, kelle organismis on liiga vähe karnitiini, on raskusi kasutada rasvu energia saamise eesmärgil. Tauriinipuudus võib põhjustada ärevushoogusid ja halba lihasfunktsiooni. Taimetoitluse puhul tavaline on ka tsingi, raua, B12 vitamiini puudus taimetoitlastel. Tsink osaleb kehas paljudes ensümaatilistes protsessides, seepärast on tema piisav varustatus kehas ülioluline.

Vitamiini B12 piisav kogus toidus on vajalik närvirakkude normaalseks tööks ning vere punaliblede moodustumiseks.

Selle vitamiini puudus võib kergemal juhul põhjustada nõrkust ja peapööritust, ent ka närvikahjustusi, kehvveresust ja dementsust.

Harvardi meditsiinikooli professor Anthony L. Komaroffi sõnul on vitamiini B12 puudus palju laiemalt levinud kui üldiselt arvatakse.

Ta lisas, et väga tõsiselt peaksid seda soovitust võtma last rinnaga toitvad taimetoitlased, sest vitamiini B12 puudus võib põhjustada lastel raskeid arenguhäireid ja närvisüsteemi pöördumatuid kahjustusi.

Ajakirjas Journal of Agricultural and Food Chemistry ilmus artikkel, mis heitis põhjaliku pilgu taimetoitlusele. Jälgiti 30 aasta jooksul tehtud vastavasisulisi uurimustöid. Hiina teadlased jõudsid järeldusele, et taimetoitlus põhjustab B12 vitamiini ja omega-3 rasvhapete vaeguse, mida omakorda seostatakse suurenenud vereklompide, infarktide ja insuldi tekkimise ohuga.

Lõpetuseks- taimetoitlus on hea senikaua, kui lisad sinna ka liha!

Kasutatud allikad

www.charlespoliquin.com

www.kliinik.ee

Parimat, Heikki