Olen korjanud kokku ja pannud kirja mõned rahvasuus ringiliikuvad väärarusaamad toitumise kohta.

1. Rasv teeb paksuks.

Sarnaselt õhtul söömisele, ei tee sind paksuks ka rasvade tarbimine. Kokkuvõttes loeb ikkagi kogu päevane toidust saadud kalorite hulk. Süües toitu, mis sisaldab piisavas koguses rasvu, hoiad sa oma veresuhkru taseme stabiilsena, kõht püsib pikemat aega täis ja enesetunne hea. Juurde võtad sa ikkagi süües liiga palju.

Muna ei tohi süüa, sest sisaldab palju kolesterooli

2. Muna ei tohi süüa, sest sisaldab palju kolesterooli.

Juhul, kui sa ei söö neid sadade kaupa päevas, on see kartus asjatu. Muna täidab hästi kõhtu, sisaldab rikkalikult vitamiine ja munavalk on väga kõrge toiteväärtusega.

3. Üks kord päevas söömine on kaalulangetamisel ainuõige.

Niimoodi toimides aeglustub sinu ainevahetus ja keha hakkab kõike söödavat talletama keharasvana. Teiseks viib päevane mittesöömine reeglina ka õhtuse ülesöömiseni.

4. Rasvavaba tähendab kalorivaba.

Tegelikult ei pruugi see alati nii olla. Heaks näiteks on rasvatud jogurtid. Nad sisaldavad suurel hulgal suhkrut ja on dieedipidajale väga libe tee.

5. Valku ei tohi süüa, see ajab lihastesse.

Valke seostatakse millegipärast ainult lihaste suureks pumpamisega. Valgud on vajalikud kõigile ja sõltumata eesmärkidest, sest nende mittetarbimisel väheneb lihaste võime end treeningkoormusest taastada, treeningud muutuvad üha raskemaks ja muutud treeningu tulemusel lõpuks hoopis nõrgemaks.

Pruun suhkur on parem kui valge suhkur

6. Pruun suhkur on parem kui valge suhkur.

Reeglina on pruun suhkur kõigest melassiga värvitud tavaline valge suhkur. Sellel puuduvad igasugused tervislikud omadused ning liigselt tarbides mõjub kehakaalule samamoodi.

7. Teatud toiduaineid ei tohi koos süüa.

Usun, et kui tahad langetada kaalu, on palju tähtsmaid faktoreid, millele tähelepanu pöörama peaks. Inimese seedesüsteem on sadade tuhandete aastatega segatoiduga harjunud. Toiduvalikut on mõtet piirata vaid teatud haiguste korral nagu näiteks laktoositalumatus, allergia, diabeet jms.

8. Paastumine on hea viis kaalu langetada.

Paastumine on tervisele kahjulik ja ohtlik! Keha hakkab paastumise ajal võtma energiat sinu lihastest. Lõpptulemus on see, et oled lisaks väiksele kogusele rasvale kaotanud ka oma lihased. Kui alustad uuesti normaalselt söömist, tulevad ka kilod kiiresti tagasi.

 

 

9. Õhtuti söömine teeb paksuks.

Selle, kas sa võtad kaalus alla või juurde, määrab ära ikkagi üleüldine toiduga saadava energia hulk. Vastupidi, õhtul peab sööma, eriti kui oled teinud raske treeningu.

 Enne trenni ja trenni ajal on hea juua energiajooke

10. Enne trenni ja trenni ajal on hea juua energiajooke.

Energiajoogid tõstavad vererõhku ja kiirendavad pulssi ja pole seetõttu treenijale mõistlik valik enne trenni ja trenni ajal tarbimiseks.

11. Kaalu kaotamiseks väldi süsivesikuid.

Selleks, et võtta edukalt alla vajad sa mõõdukalt nii süsivesikuid, rasvu ja valke. Äärmused pole kunagi tervisele kasulikud olnud. Süsivesikute puhul tasub vältida pigem kiiresti imenduvaid süsivesikuid (saiakesed, magus jne), mis täidavad kõhtu väga lühiajaliselt ja sunnivad uuesti külmkapiust avama.

Saun aitab rasva põletada

12. Saun aitab rasva põletada.

Saunas käimise tagajärjel langeb kaal kiiresti just vedeliku arvelt ning sellel pole rasvapõletusega mingit seost.

13. Limonaad on kasulik ja hea janukustutaja.

Limonaadid ja muud karastusjoogid sisaldavad suures koguses suhkrut. Neid pidevalt ja suurtes kogustes tarbides tõuseb kehakaal kiiresti. Juua on ennast märksa lihtsam ülekaaluliseks kui süüa.

14. Enne trenni joo energia saamiseks spordijooki.

Kui jood enne trenni magusat suhkrurikast spordijooki, siis selle asemel, et sulle energiat anda, viib ta veel viimasegi. Veresuhkru tase langeb kiiresti ning kui uut lonksu ei järgne, läheb enesetunne nigelaks.

Kartulid teevad paksuks

15. Kartulid teevad paksuks.

Kartulid sisaldavad teistest köögiviljadest küll rohkem energiat, kuid paksuks on kartulist ennast raske süüa. Kaalu tõstab üldjuhul ikkagi üleliigne päevane kalorihulk.

16. Gaseeritud vee joomine tõstab kaalu.

Gaseeritud vesi on tegelikult täiesti tavaline kalorivaba vesi. Mullide saamiseks gaseeritakse see lihtsalt süsinikdioksiidiga ja kehakaalu tõusu see kaasa ei too.

Parimat, Heikki, kaalustalla.ee treener ja blogija

Allikas: kaalustalla.ee Fotod: sxc.hu