Uni ei tule peale? Mis tegelikult toimub?

Uni ei tule peale? Mis tegelikult toimub?

Uni ei tule peale… võtan ühe veini ja uinun mõnusas deliiriumis! Siiski – üks väike drink unetuse vastu ei ole lahendus. Alkohol võib küll aidata uinuda, kuid liikudes läbi keha põhjustab see hoopis rahutut und ja pidevat ülesärkamist. Unetus on pigem vaimne pinge, mis vajab ka sellele vastavat ravi.

Stress on number 1 unetuse põhjus, kuid mitte ainus – unetust võivad põhjustada haigused, ravimite kõrvaltoimed, krooniline valu ja isegi halb voodihügieen.

Regulaarne füüsiline koormus võib olla suurepäraseks une tekitajaks seni, kuni te ei treeni liiga hilja. Eesmärgiks

võiks olla kaks või kolm tundi trenni ja uneaja vahel. Paljud arvavad, et õhtul teleka või arvuti ees istumine soodustab und, teeb mõnusalt uniseks ja rahustab – kuid see on tegelikult vale. Teleka ja arvuti valgus ja müra vähendab aju melatoniini taset, kuid melatoniin lühendab aega, mis kulub uinumiseks. Head teeb hoopis lõõgastava muusika kuulamine – pole ju midagi mõnusamat kui juba voodis pikutades kuulata mõnda rahustavat lemmikballaadi.

Unerohud?

On tõsi, et tänapäeva unerohi on turvalisem ja efektiivsem kui paljud selle eelkäijad, kuid kõik ravimid on siiski täis riske, sealhulgas riski sõltuvusele. Mõned unerohud leevendavad unetuse sümptomeid ajutiselt, kuid nad ei ravi unetust ennast. Lahenduseks oleks ikkagi tegeleda unetuse algpõhjusega ja muuta oma uinumiskeskkonda paremaks. Üks laiemalt levinud müüt on see, et ärkvel oldud tunde saab hiljem unega tasa teha, kuid see ei vasta kohe kindlasti tõele. 

Ainus viis õigesti väljapuhkamiseks on regulaarse ajakava järgi magamine.

Kõik muu – nädalavahetusel kauem magamine, päeval paar tundi siit-sealt une näppamine, võib hoopis rohkem häirida teie kehakella ja probleeme raskendada. Samamoodi arvatakse, et “te õpite vähem und vajama”. Ka see on müüt ja seda uskudes võite põhjustada tõsiseid tagajärgi. Igaühel on kaasasündinud unevajadus, mis on suuresti individuaalne ning enamikel täiskasvanutest on see vähemalt kaheksa tundi. Saab küll õppida elama tundega, et ei ole tarvis rohkem magada, aga tegelikult ei saa oma keha petta. Vähema unega leppides võite varsti kannatada hajunud tähelepanuvõime all ja samamoodi ei suuda te enam päris niipalju meelde jätta kui õigesti magades.

Unetus - mis on põhjused ja ravi

Unetus – mis on põhjused ja ravi

Keerled ja pöörled voodis rahutult rohkem kui pool tundi? Tõuse üles!

On täiesti OK kuulata vaikset muusikat või vaadata  mõnda aega lihtsalt aknast välja. Voodis vingerdades tuleb peale frustratsioon ja pidev kella vaatamine viib hoopis ärevuseni- appi, pean juba varsti ärkama! Mõne aja pärast seostub voodi juba ärkvel olemisega ja kroonilise unepuudusega. Unetuse põhjuseks saabki siis hirm, et kui palju aega on raisatud lae vahtimisele ja kui väsinud ma küll homme olen.

Tegelikkuses on nii, et isegi kui ärkate keskööl tunnikeseks, ei tohiks see mõjutada teie tööpäeva.

Selle asemel, et voodis stressata, tõuske tunnikeseks teadlikult ja meelega üles. Võite süüa näiteks banaani, juua klaasi sooja piima või võtta lusikatäie pähklivõid – need soodustavad teie und. Pealegi on teada ju fakt, et kesköö pidi seksimiseks üks parimaid aegu olema! Niisiis asuge asja kallale ja pärast seda on uni veelgi sügavam ja mõnusam.

Parema une nimel :

See sisu on nähtav VIP kliendile